ان کل نفس لما علیها حافظ
همانا هرکس مراقب و محافظی دارد.
قرآن کریم - سوره طارق آیه 4
تاریخچه
شورای عالی اداری کشور در هشتاد و دومین جلسه مورخ 1378/12/15 خود به منظور ارتقاء پاسخگوئی وزارتخانه ها و سازمان های دولتی به شکایات ارباب رجوع ، تقویت نظارت داخلی دولت و ایجاد هماهنگی در امر نظارت ، بازرسی و پاسخگوئی به شکایات تصویب نمود که مدیریت بازرسی و پاسخگوئی به شکایات به صورت تفکیک شده و مجزا و با توجه به دستورالعمل ها و قوانین ، زیر نظر بالاترین مقام اجرائی دستگاه شروع به کار نماید . لذا مدیریت بازرسی و پاسخگوئی به شکایات دانشگاه در این راستا به انجام وظیفه می پردازد.
منشور اخلاقی
- کارکنان این مدیریت خود را متعهد به خدمت صادقانه به مراجعین دانسته، کرامت انسانی آنها را ارج نهاده و جلب رضایت الهی در چار چوب مقررات اداری را وظیفه شرعی خود می دانند به حکم آیه های:
«...و لاتقف ما لیس لک به علم...» (سوره اسراء آیه 36)
«...ان بعض الظن اثم...» (سوره حجرات آیه 12)
- پرهیز از هرگونه ایجاد جو، شایعه سازی، تهمت، غیبت و.... را وظیفه شرعی خود می دانیم.
- شفاف سازی و تلاش در جهت احقاق حقوق مراجعین وتقویت ارزشهای اخلاقی، اسلامی و اجتماعی در محیط کار را وظیفه قانونی خود می دانیم.
- امانتداری و رازداری و حفظ اسرار ارباب رجوع را برخود واجب می دانیم.
- انتقال تجربیات و ارائه اطلاعات در جهت انجام خدمات بهینه به همکاران، بر قراری توازن و اعتدال متناسب فعالیت در محیط کار و زندگی خانوادگی را از وظایف خود می دانیم .
- استفاده قانونی و درست از اختیارات و قدرت سازمانی و رعایت دقیق قوانین ومقررات را در وظایف خود واجب می دانیم.
- ایجاد فضای صمیمانه درجهت اعتماد متقابل مراجعین و کارکنان را از وظایف خود می دانیم.
- پرهیز از هر گونه مظاهر فساد اداری از قبیل سفارش، هدیه غیر متعارف و وجه نقد و جلوگیری از آن را وظیفه خود می دانیم.
- خودداری از تسلیم مدارک و اسناد به اشخاص غیر مربوط را از اصول کار در این اداره می دانیم.
- حسن رفتار و برخورد مناسب با ارباب رجوع و همکاران و پرهیز از تبعیض و رعایت عدالت و انصاف در برخورد با شاکیان و متشاکیان مراجعه کننده را از اهم وظایف خود می دانیم.
- ارائه راهنمایی و اطلاعات لازم به مراجعین بمنظور سهولت انجام امور آنان و توجه به درخواستهای معقول و قانونی مراجعین و تلاش درجهت برآورده نمودن آنها را از وظایف خود می دانیم.
اهداف
- اطلاع رسانی و ایجاد تسهیلات لازم جهت طرح شکایت
- ایجاد امنیت جهت شاکی در حوزه مورد شکایت با حفظ آبروی متشاکی
- آسیب شناسی سازمان و سعی در رفع نقاط ضعف ازطریق تجزیه و تحلیل شکایات به منظور کاهش میزان آنها
- تهیه و تنظیم برنامه های بازرسی مستمر ، دوره ای و یا موردی از واحدهای زیرمجموعه استانی برای سنجش میزان مطابقت عملکرد اقدام کنندگان با اهداف ،برنامه ها ،دستورالعملها و ضوابط و شاخصهای مورد ارزیابی دستگاه
شرح وظایف
وظایف واحد بازرسی:
- تهیه و تنظیم برنامه های بازرسی مستمر – دوره ای ( ماهیانه – فصلی ) یا موردی از تمامی واحدهای تحت پوشش دانشگاه
- تهیه برنامه های استاندارد جهت بازرسی از واحدهای تابعه بر اساس ضوابط – قوانین جاری – و برنامه مورد بازرسی
- بازرسی از عملکرد مدیران و کارکنان و سنجش میزان رضایت مردم از واحدهای مختلف و نحوه برخورد مدیران و کارکنان با ارباب رجوع
- تهیه گزارش مستمر – مقطعی و موردی جهت ارائه به ریاست دانشگاه
- برقراری ارتباط با اداره کل بازرسی استان خراسان جنوبی و ایفای وظیفه مندرج در ماده 12 قانون بازرسی
- برقراری ارتباط در صورت نیاز و همکاری با کمیسیون اصول 88 و90 مجلس شورای اسلامی
- تجزیه و تحلیل عملکرد واحدها – مدیریت ها و کارکنان بر اساس بازرسی های انجام شده و ارائه گزارش به ریاست واحد
- کشف مفاسد اداری از طریق بازرسی های آشکار و پنهان و ارائه گزارش لازم به مدیران ذیربط و بررسی راهکارهای اصلاحی مناسب و گزارش به ریاست دانشگاه
وظایف واحد ارزیابی عملکرد:
- همکاری در تهیه و تدوین شاخص های اختصاصی و معیارهای ارزیابی عملکرد دانشگاه و واحد های وابسته به آن
- اجرای دستورالعملهای ارزیابی عملکرد و تکمیل فرمهای مربوط و تهیه مستندات لازم
- احصاء فرمهای تکمیل شده و مستندات آنها و ارایه به شورای تحول اداری یا کمیسیون تحول اداری دانشگاه
- همکاری و هماهنگی با شورای ( یا کمیسیون ) تحول اداری دانشگاه به منظور تعیین و تأیید امتیازات
- بررسی برگههای تکمیل شده و تأیید آنها بر اساس عملکرد واقعی توسط شورای ( یا کمیسیون ) تحول اداری
- پیگیری و اجرای ارزیابی عملکرد دانشگاه و واحد های وابسته و تهیه گزارش تحلیلی از نتایج ارزیابی و ارائه آن به ریاست دانشگاه و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در مقاطع زمانی تعیین شده
- نظارت بر حسن اجرای برنامههای ارزیابی عملکرد در دانشگاه و واحد های وابسته و تحلیل ارزیابیهای انجام شده و ارائه پیشنهادهای لازم
- انجام مطالعات و تحقیقات لازم در رابطه با برنامههای ارزیابی عملکرد و شاخصهای مورد عمل در دانشگاه و ارائه پیشنهادهای لازم
- انجام سایر اموری که در چارچوب برنامههای ارزیابی عملکرد دانشگاه از طرف سازمان معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری ارجاع میگردد.
- دریافت برگههای تکمیل شده توسط مدیران مسئول و مجریان دانشگاه و تلفیق آنها و ارسال جهت تصویب به مراجع ذیربط
وظایف واحد پاسخگویی به شکایات:
- دریافت شکایات تلفنی ، حضوری و مکتوب مردم (مراجعین ) از واحدها و کارکنان دانشگاه
- بررسی و تحقیق پیرامون صحت و سقم موضوع شکایات و پیگیری تا اخذ نتیجه نهایی به منظور پاسخگویی به شاکی
- بررسی و پاسخگویی در خصوص مراجعات به نهادهای نظارتی و بازرسی
- پیگیری و اخذ نظریات و پیشنهادهای واحدهای تخصصی در ارتباط با شکایات واصله به منظور رسیدگی و اعلام پاسخ به شاکیان
- جمع بندی شکایات در مقاطع سه ماهه و تجزیه و تحلیل علل بروز شکایات و ارائه گزارش برای ریاست دانشگاه و سازمان بازرسی کل کشور به گونه ای که موجب کاهش شکایات مردمی گردد .
- پیگیری نتایج گزارش های تهیه شده
- پیگیری برای ارسال پاسخ به شاکیان
چارت سازمانی
1- مدیر
2- کارشناس مسئول ارزیابی عملکرد
3- کارشناس ارزیابی عملکرد
4- کارشناس ارزیابی عملکرد
انتخاب حالت کور رنگی
سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی آبی دشوار بینی تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطیتغییر اندازه فونت:
تغییر فاصله بین کلمات:
تغییر فاصله بین خطوط:
تغییر موس:
تغییر فونت:
تغییر رنگ ها:
رنگ اصلی:
رنگ دوم:
رنگ سوم: