• 1402/07/25 - 13:17
  • - تعداد بازدید: 246
  • - تعداد بازدیدکننده: 241
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

نهمین جلسه گروه کاری سلامت، رفاه و توسعه اجتماعی استان

به گزارش دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه، نهمین جلسه گروه کاری سلامت، رفاه و توسعه اجتماعی استان(کارگروه سلامت و امنیت غذایی سابق) با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی، مشاور رئیس دانشگاه در امور مشارکت های اجتماعی، معاون بهداشتی دانشگاه و نمایندگان دستگاههای اجرایی روز یکشنبه مورخ 23/07/1402 در محل سالن جلسات استاد دکتر فروزانفر دانشگاه برگزار گردید.

در این نشست دکتر علی دلخروشان رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه ضمن قرائت مصوبات جلسه قبل و ضرورت معرفی و حضور نماینده ثابت در جلسات گروه کاری سلامت استان جهت ارائه گزارش دستگاههای اجرایی افزود: در پیش نشستی که در روز گذشته در محل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری برگزار شد،  تصمیمات و مصوباتی اتخاذ گردید که باعث موثرتر شدن فرآیند گروه کاری سلامت استان و تسهیل و تسریع مسائل خواهد شد.

حسین رضا نخعی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و رئیس گروه کاری سلامت استان با اشاره به ضرورت ارائه گزارش مصوبات توسط دستگاههای اجرایی در جلسات گروه کاری سلامت استان، بیان کرد: یک سری تکالیف به دستگاه های اجرایی محول شده و ما باید براساس آن به درستی وظایف خود رو انجام دهیم که حدود 80 درصد فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی باید با همکاری، هم افزایی و هم اندیشی دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم نهاد ذیربط استان صورت پذیرد.

دکتر محمدرضا مشرقی مقدم مشاور رئیس دانشگاه در امور مشارکت های اجتماعی دانشگاه با اشاره به ضرورت سامان دهی وضعیت سگ های بلاصاحب جهت پیشگیری از بیماری هاری خاطرنشان کرد: سگ های بلاصاحب سطح شهر می بایست زنده گیری و عقیم سازی شده و بعد از واکسینه شدن در مناطق تعیین شده در سطح و اطراف شهر رهاسازی شوند و از ورود سگ های مبتلا به هاری به سطح شهر جلوگیری بعمل آید.

دکتر مجید شایسته معاون بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به ضرورت بررسی سلامت افراد در مبادی ورودی کشور و اهمیت ایجاد پایگاه مراقبت مرزی(قرنطینه انسانی)در پایانه مرزی ماهیرود خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی های بعمل آمده با وزارت بهداشت، در صورتی که زمینی در نقطه صفر مرزی پایانه مرزی ماهیرود به این دانشگاه اختصاص داده شود، مبلغی حدود دو میلیارد تومان از اعتبارات سال 2023 کمیساریای عالی پناهندگان با رایزنی های وزارت متبوع در قالب سازه ای با 100 متر مربع زیربنا و تجهیزات مربوطه به دانشگاه علوم پزشکی تعلق خواهد گرفت.

در این نشست دکتر مجید شایسته معاون بهداشتی دانشگاه به بیان اهمیت موضوع و شرح وظایف دستگاههای اجرایی در خصوص ضرورت ایجاد پایگاه مراقبت مرزی(قرنطینه انسانی)در پایانه مرزی ماهیرود پرداختند.

در پایان جلسه نمایندگان محترم دستگاههای اجرایی به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات در خصوص موضوعات مطرح شده و جمع بندی و بررسی نظرات و تجارب موفق در خصوص ساماندهی سگ های بلاصاحب(ولگرد) براساس نیازسنجی سلامت جامعه صورت پذیرفته توسط دانشگاه علوم پزشکی  و ارسال به کارگروه تخصصی کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان استانداری، ضرورت استفاده از ظرفیت مردم و مشارکت های مردمی در زمینه کنترل سگ های بلاصاحب، بررسی راهکارهای علمی و تجربه شده در سایر استان های کشور، جمع آوری- غربالگری و درمان سگ های بلاصاحب و برگرداندن سگ های عقیم شده و واکسن زده به سطح شهر، لزوم برنامه ریزی میان مدت و بلندمدت توسط متولیان امر و همکاری دستگاههای اجرایی ذیربط در این زمینه، ضرورت ایجاد پایگاه مراقبت مرزی(قرنطینه انسانی)در پایانه مرزی ماهیرود جهت بررسی سلامت افراد و... پرداختند.

در پایان این نشست مقرر گردید کلیه دستگاههای اجرایی و سازمان های مردم نهاد ذیربط همکاری و هماهنگی لازم را با دانشگاه علوم پزشکی در خصوص موضوعات مطرح شده از قبیل برنامه سامان دهی سگ های بلاصاحب، ایجاد پایگاه مراقبت مرزی(قرنطینه انسانی)در پایانه مرزی ماهیرود و... در راستای ارتقای سلامت جامعه و پیشبرد برنامه های بین بخشی حوزه سلامت داشته و نیز سایر دستور کارهای  باقی مانده در جلسات بعدی گروه کاری سلامت استان مطرح گردد.

  • گروه خبری : اخبار زیرسایت حوزه ریاست,اخبار دبیرخانه سیاستگذاری سلامت,امور مشارکت های اجتماعی، خیرین و سازمانهای مردم نهاد
  • کد خبر : 47394
کپی لینک کوتاه خبر:

اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی

کلمات کلیدی
محمد خوشدل
خبرنگار

محمد خوشدل

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید