نام و نام خانوادگی: نسیمه عظیمی طبس

سمت : کارشناس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی - رئیس اداره سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه

میزان تحصیلات: کارشناسی ارشد پرستاری سلامت جامعه

داخلی: 5940

تلفن مستقیم: 32395940-056

ایمیل: N.azimi@bums.ac.ir

............................................................................................................................................................................................................................................... 

نام و نام خانوادگی: تکتم راستین

سمت : کارشناس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی

میزان تحصیلات: کارشناسی مهندسی کشاورزی علوم و صنایع غذایی

داخلی: 

تلفن مستقیم: 

ایمیل: 

...............................................................................................................................................................................................................................................

 

نام و نام خانوادگی: مرضیه دادخواه

سمت : کارشناس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی

میزان تحصیلات: کارشناسی مدیریت خدمات بهداشتی درمانی

داخلی: 5941

تلفن مستقیم: 32395941-056

ایمیل:  m.dadkhah@bums.ac.ir

...............................................................................................................................................................................................................................................

 

ماده 11-شرح وظایف کاشناسان:

با توجه به اینکه دبیرخانه ساغ، یکی از واحد هماهنگ کننده و پایش گر در فرآیند تدوین، تصویب، استقرار و ارزشیابی سیاست‌ها و برنامه‌های متنوع توسعه سلامت استانی است و وظایف خود را در چهار قلمرو شامل حوزه استانداری (به همراه کلیه سازمان‌های ستادی استان و فرمانداری‌ها از طریق کارگروه تخصصی فرهنگی، اجتماعی ، سلامت، زنان و خانواده)، ستاد دانشگاه علوم پزشکی (شامل کلیه معاونت‌ها و حوزه‌های ستادی دانشگاه و دانشکده‌ها از طریق هیأت رییسه و شورای دانشگاه)، شهرستان‌ها (مراکز بهداشتی و درمان شهرستان‌ها از طریق هیأت رییسه و معاونت بهداشتی) و خانه مشارکت مردم استان (از طریق شورای مشارکت مردم در سلامت استان) باید به انجام برساند شرح وظایف هر یک از کارشناسان مذکور در سه دسته جاری، راهبردی و فوری به شرح زیر است:

الف) وظایف جاری:

      1. تعیین تقویم جلسات و اتفاقات سالانه و ماهانه

      2. مدیریت فرایند برگزاری جلسات و همایش‌ها

      3. تدوین گزارش عملکرد فردی به طور ماهانه و گزارش عملکرد سالانه در قالب اعلامی رییس دبیرخانه

      4. به روز رسانی بخش خود در سایت دبیرخانه و سایر روش‌های اطلاع‌رسانی

      5. شرکت در جلسات هفتگی دبیرخانه و پایش جمعی برنامه سالانه و ماهانه دبیرخانه، ثبت صورت جلسه

      6. پاسخگویی مدون به رییس دانشگاه

      7. ارتباط مؤثر، مستمر و رضایت‌بخش با کلیه مخاطبان از طریق انواع ارتباطات شامل مکاتبات، پست الکترونیک، پیامک، تلفنی

      8. کار با نرم‌افزار برنامه‌ریزی عملیاتی

      9. تدوین مکاتبات و کار با نرم افزار ثبت، ارسال و پیگیری مکاتبات دانشگاه و استان

      10. شناسایی، جمع‌آوری، ثبت اسناد و اطلاعات راهبردی مرتبط به قلمرو کاری خود در دبیرخانه و راز داری و حفظ اسرار دبیرخانه

      11. هماهنگی در کلیه امور دبیرخانه با رییس دبیرخانه

      12. ایجاد سیستم پیگیری و اطمینان از حصول نتایج کلیه مصوبات شوراهای تصمیم گیر مرتبط به دبیرخانه، تفاهم‌نامه‌های سلامت محور بین‌بخشی و موافقت‌نامه‌های سالانه برنامه عملیاتی واحدهای درون دانشگاهی

      13. جستجوی مطالب و منابع مفید برای توسعه دانش و مهارت‌های حوزه و تسهیم این مستندات بین مخاطبان مرتبط

      14. مشارکت در کنفرانس‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای

      15. مشارکت مؤثر در اندیشگاه سلامت و شوراهای تحت پوشش

ب) وظایف راهبردی:

      1. مدیریت فرایند تدوین، مشروعیت بخشیدن و عملیاتی شدن برنامه جامع سلامت استان هم زمان با برنامه‌های توسعه پنج ساله

      2. تلفیق تکالیف مندرج در اسناد بالادستی و ابلاغی از سطح ملی و استانی در جدول عملیات سالانه برنامه جامع سلامت استان

      3. برنامه‌ریزی سالانه دبیرخانه با مشارکت اعضای دبیرخانه وشورای هماهنگی دبیرخانه ساغ

      4. مطالعه برای روز آمدسازی دانش و مهارت‌های فردی و رویدادهای مرتبط

      5. تدوین اسناد حمایت‌طلبی و انجام فرایند آن در موارد مقتضی و یا راهنمایی کارشناسان سایر حوزه‌ها در این زمینه

      6. آمادگی برای توجیه و جلب حمایت مدیران جدید در زمینه نقش و برنامه‌های سلامت دبیرخانه در عرصه استانی

      7. شرکت فعال در جلسات خانه مشارکت مردم و کسب اطمینان از تعامل مؤثر خانه مشارکت با سایر بخش‌های تحت پوشش

      8. هماهنگی، نظارت و یا انجام کاربست نتایج پروژه‌های مرتبط به روش‌های مقتضی

      9. تعریف شرح خدمات و برون سپاری برای ارزشیابی نتایج اجزای کلیه برنامه‌ها و اسناد سیاست

      10. تشکیل جلسات در شرایط مقتضی برای حل مسأله

      11. پایش مدون پیشرفت پروژه‌های برنامه عملیاتی حوزه تحت هماهنگی و ارایه گزارش دوره‌ای طبق نظر رییس دبیرخانه

      12. مدیریت برنامه آموزشی و توانمندسازی مخاطبان

      13. آماده سازی مصوبات برای شوراهای مرتبط به حوزه کاری به ویژه کارگروه تخصصی، هیأت رییسه، هیأت امنا، شورای دانشگاه و جلب نظرات پیام‌گزاران سلامت و رابطان قبل از ارسال برای تصویب

      14. پایش وضعیت عملکرد پیام‌گزاران و سامانه مرتبط با وی

ج) وظایف فوری:

از جمله مواردی که خارج از فعالیت‌های پیش‌بینی شده در برنامه عملیاتی سالانه و ماهانه از طرف روسای شوراهای مرتبط ارجاع شده و یا به صورت غیرمترقبه پیش می‌آید.

تبصره 1: با توجه به دسته‌بندی فعالیت‌های کارشناس ارشد دبیرخانه، فعالیت‌های راهبردی به شرط داشتن گزارش مکتوب مدون و قابل دفاع در ارتقای شغلی کارشناس ارشد و نظام جبران خدمات لحاظ خواهد شد.

تبصره 2: اتکای «دبیرخانه» علاوه بر کارکنان ثابت اعلام شده در بالا به گروه مشاوران(محققان و اعضای هیأت علمی در کلیه رشته‌های مرتبط به سلامت همگانی از جمله پزشکان اجتماعی، اپیدمیولوژیست، متخصص آمار، متخصص مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، مدیریت و سیاست‌گذاری و تحلیل سیستم و...) و به امکان­هایی است که برای بستن قرارداد، پرداخت­های مناسب و استفاده از ظرفیت­های مشاوره در داخل یا حتی خارج از استان در اختیار آن گذارده می‌شود.

تبصره 3: معیارهای لازم برای کارشناسان مذکور رزومه مرتبط و مهارت‌های ارتباطی مؤثر مورد تأیید رئیس دبیرخانه، گذراندن دوره های آموزشی تعریف شده می باشد.